Att sälja skor till en kändis


Det är en konst. Det krävs erfarenhet utan dess like och en självkänsla av guld. Jag besitter inget av dem. Möjligtvis det sistnämnda, för jag tror mig faktiskt vara någon form av "supersäljare" (läs "superhjälte") när det gäller kundebemötande. Jag är jävligt bra på det. Lika bra som jag är äcklig, äcklig på det sättet att jag ens säger att jag är bra. Vad det nu är för fel med det. En kändis är ju inte vem som helst, såklart. Det gäller att dra håret bakomöronen lite extra prydligt, ha ansiktet med sig när munnen talar, vara rak och tydlig i vad man säger och framför allt vara sådär lite extra fjäskig. Det är vad ni dödliga måste tänka på när ni servar en person som är så mycket viktigare än er. Jag däremot; spottar saliv när jag talar, mitt tal är otydligt och osammanhängande, mitt hår ser ut som skit och värst av allt är jag bakis som en riktig a-lagare. Ändå lyckas jag kränga skor till Idol-Alice.

Läs ovanstående rader med en tesked ironi. Nej, en grävskopa ironi. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0