Ett stenkast till Sandegårds


Jag har precis flyttat, det är lådor nästan över allt. Eller nej, där ljög jag. Inte över allt. Men antalet skulle nog mycket enkelt kunna fylla upp hela lägenheten, men jag har varit flitig och ställt dem i höga travar så osynligt jag bara kan i varje rum. Och tro inte att jag är hemskt slö och inte har packat upp dessa, för det har, delvis i alla fall. Men jag har nämligen inte plats för alla prylar. Detta måste lösas.

Jag bor hemskt när allt just nu. Inget skryt, inte alls. Jag bor ett stenkast ifrån såväl uteställen och restauranger som butiker av olika dess slag. Alldeles nyss kastade jag en sten till den lilla kläd-butiken Sandegårds. Den ligger livsfarligt nära min port. Där inne finner jag alltid livsfarligt mycket som skulle hänga hur bra som helst i min garderob. Det är en helskön butik som är utmärkt till storlek och har en personal som man kan prata bort sig med. Kanske har en aningen trist dam-sida men det gör inte mig något, som kille. För herr-sidan är grym, märken som Acne, Tiger of Sweden, NN 07, Eaton och för mycket annat. Butikens starkaste sida är att de har hundra procents frihet att välja vilka plagg, hur mycket och från vilket märke - till skillnad från mass-coypcat-kedjor som H&M.

Lilla Sandviken har inte många guldklimpar, men Sandegårds är en av dem. Jag ska samla dem alla, smälte ner dem och göra ett vackert halsband en dag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0