Lukten av kräftor


Min andedräkt, mina händer, lockar, skor, byxor, linne, skjorta, ta mig tusan kalsongerna luktar kräfta. Det är inte så att jag stinker, inte alls. Men lukten finns där. Men igårkväll och imorse så kan man säkerligen klassa odörerna som stank. Visst, kräftor är gott men det luktar inte jättegott. Gott och gott, det är väl mest roligt skulle jag vilja säga. Igår var dagen då jag och ett glatt gäng Sandvikare gjorde vårt bästa för att visa hur man äter kräftor som män, och kvinnor. Vi gjorde även vårt bästa för att välta upp och ned på student-staden. Inte bara i form av att medverka i en helt spårad kräftskiva, utan också att utge oss för att vara studerande, cykla vilse, springa i regnet och prata tungt om konflikter i världen med asiater på knaglig engelska. Vi gjorde det bra, riktigt jävla bra.

Men ack så sliten jag är. Nattens sömn var långt ifrån okej. Med tanke på allt krök och stök min kropp har fått lidit av. Min kudde natten till idag bestod av en grovstickade cardigan, vilket även gav sina spår på vänster ansiktshalva dagen efter, rena konstvärket. Nu ska jag ta en riktigt lång dusch och sedan lägga mig och sova. Sova riktigt gott och inte lukta kräfta.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0