Svininfluensa?

Det känns skitbra. Jag känner mig otroligt trygg av att min kära mamma berättar att jag har samma symtom som svininfluensan. Tack för den!

Igår morse kände jag mig lite rasslig, egentligen för rasslig för att åka och jobba. Men eftersom det var jag som öppnade butiken så kändes det viktigt att åka dit såklart. Hade någon liten plan att få gå hem tidigare om jag inte vart bättre. Men jag stod ut, trots en hals som på riktigt tog död på både mig och min röst, darrande fingrar som knappt klarade av kassan. Helt fel tillstånd för att sälja skor på Gästriklands bästa skoaffär, Scorett. Jag stod ut och kände mig något bättre mot kvällen, åkte hem och planerade att krypa tidigt till kojs, vilket jag nästan lyckades med. Och herre jistanes vad sömnen var kass, vaknade till och från och svettades som ett djur. Ett blött djur.

På tal om svettande så är det inte det enda jag lider av; ena sekunden rinner min panna och droppar med smak av salt dropar från min nästipp - och vips, tio minuter senare, så skakar jag som aldrig förr. Hel-tokigt!

Nu ska jag äta lite pizza sen gårdagen, om jag lyckas svälja ned något över huvudtaget. Annars får det bli en liter Brämhults apelsinjuice. Ett tappert försök till intag av föda skall göras i väntan på min gode vän Alex som ska sjutsa mig till sjukhuset. Tyckte bilden nedan var rätt rolig, kan tänka mig att Alex kommer tänka så under vår bilfärd.





Kommentarer
Postat av: skogstroll

Yey, kul att se dig tillbaka i bloggvärlden, krya på dig!

2009-08-11 @ 19:51:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0