En hel jävla novell


Jag är strandsatt ute i skogen hos mamma och syster över natten. Strandsatt känns som helt fel ord, med tanke på att jag for hit helt frivilligt samt att ord som innehåller sol, sand eller strand känns så fel det kan bli med tanke på allt vitt utanför fönstret. Trots svårigheter att slita sig från "stan" med buller, stök och full täckning på mobilen så trivs jag hemskt bra här. I alla fall i ett par dagar, men inte mera. Då blir längtan alldeles för stark efter närheten till vänner, butiker, god pizza och kaffe för stark. Bara en sån sak som att Spotify inte fungerar här ute på grund av att det trådlösta bredbandet är för kasst får mig att klottra könsord i taket.
Ikväll har jag tittat på film med Viktor, Erik och syster. Ätit god mat och nästan bakat pepparkakor. Nu är det hög tid att sova innan jag skriver en hel jävla novell här i bloggen. Jag är uttråkad till tusen men fylld med ofantligt många kluriga ting att skriva om... novellen får bli en annan dag och tacka gudarna för att min syster har så mycket musik på sin dator. Godnatt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0