Hotellfrukost


Naket och intimt kan slänga sig i väggen. Inget går upp mot en frukostbuffé. Bara att tänka, skriva eller säga ordet får mig vibrera på ett olustigt sätt. Jag vill inte säga att jag blir upphetsad för det vore bara jävligt konstigt. Snudd på äckligt. Strunt samma. Framför mig ser jag plåtar med äggröra, gigantiska skålar fyllda med krispigt bacon. Juice i alla tänkbara smaker, med eller utan fruktkött. Helst med, om ni frågar mig. Helst allt om ni frågar mig; ägg, bacon, pannkakor, grönsaker, sirap, chockladkräm, frukt, jordnötssmör, färskt bröd, rostat bröd, toast, fil, yogurt med stora bär, nymalet kaffe i alla olika former... och så mycket mer. Idag kunde jag ätit allt detta och säkerligen mer ändå tillsammans med min vän Kristian. Men inte. Jag valde att strunta i hans tvåhundra samtal och sova en timme extra.
Det känns som jag gått miste om något magiskt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0