Julpynt!


God jul i stugan! Neonen blinkar i takt med julmusiken jag spelar såväl i min lägenhet som utanför. Trapphus, källare och vind är alla prydda med fejkad snö, paket och granar. Jag har lagt alla skjortor och slipsar åt sidan, klär mig numera endast som tomte. Jag sitter på stadens torg om dagarna och låter barn sitta i mitt knä och berätta vad de önskar sig. Mitt löskägg kliar, men vad gör det med en mätt mage gröt med kanel. Kvällen har spenderats med att slå in paket åt Rädda Barnen. Mitt hjärta och min själ är i ro och fylld med glädje, dagarna räknas ned sakta och idag är första dagen alla som uppskattar sött får öppna första luckan på deras choklad-kalendrar. Det är en fröjd det här med julen, precis alltihop med den.

Ho-Ho-Ho!

Nej men allvarligt talat; idag har jag pyntat lite! Röda ljus i stakarna, adventsljusstakar i fönstren och en bock i halm i vardagsrummet. Det räcker för en simpel man som jag själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0