Likt en brunn i forna Jerusalem


Min bloggtorka är lika torr som brunnarna i forna Jerusalem. Just detta vet jag mycket om, Jerusalem alltså. Jag har varit där i flera dygn någon gång förra året. Iklädd vit huva och en klädsel som till säkert femtio procent innehöll slidor och hemliga gömmor för vapen. Jag var även fantastiskt smidig och kunde klättra på precis allt som stack ut minst fem centimeter. Mina timmar i ökenlandskapet är även täckta av blod och mitt samvete mörkt som natten. Mina tummar har dock hämtat sig och mina ögon är inte lika kantiga längre... Nej, nu ska jag klättra ner i ett par brunnar igen, fast denna gång i Venedig, Italien.

Med andra ord ska jag spela lite mer tv-spel och invänta menige Samalisto för en kväll med film och pizza.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0