Noll motivation

 

Noll motivation! Vart finns den? Jag har letat överallt. Den ligger inte i tvättkorgen, för den är full. Proppad till bristningsgränsen med plagg som borde varit rena för, låt oss säga, tre veckor sedan kanske. Bristen på plagg har gått så långt att jag imorgon får ta på mig udda strumpor, denna gång inte med avsikt. Motivationen ligger inte heller i kylen, där finns nästan ingenting. Jag har ingen motivation med mig själv. Får dåligt samvete att ens klaga. Stonk och stön över för många timmar arbetade och för få lediga, medans människor i min omgivning klagar på att de är näst intill helt utan de förstnämda. Det gäller att ta sig i kragen så att fötterna dinglar ovan marken, ruska ordentligt och sedan släppa. Falla ner och slå sig blå. Då istället för att strö salt i såren med djupa tankar, dyster musik och gamla fimpar, borde jag slicka mina sår och tvätta. Klä mig i hela färgsprakande par strumpor och känna mig som en bättre människa. Med rena kläder gå med stolta steg till närmaste matbutik, fylla min kyl och äta mig mätt. Det vore något. Det vore något fantastiskt. Nästan lika fantastiskt som att gå och lägga sig i tid.

Vi får se hur det går med de rena kalsongerna, ägg i kylen och livet.

 

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0