Nyårskrönika del 1


Fan vad folk dör i år. Läste för en liten stund sedan att skådespelerskan Brittany Murphy har dött. Hade någon frågat mig för en vecka sedan vem denna kvinna var och vad hon var känd för hade ett tomt ansikte uppenbarats framför mig. Ikväll minns jag plötsligt alla hennes filmer. Inte nog med att kungen "the king of pop" Michael Jackson ramlade av pinnen i juni så gick ju även Patrick Swayze och dog. Det är tråkigt. Himla tråkigt att det aldrig kommer göras en uppföljare på 8-mile, låtar av Jackson kommer aldrig mer att produceras och aldrig mer får vi skåda smutsiga danssteg.
Det är lika tråkigt som att börja den årliga nyårskrönikan med död. Inte nog med att att de första raderna handlar om det sorgligaste som finns så nyttjar jag svordomar. Jävlar vad onödigt.

Jag har suttigt länge med dessa rader, i stort sätt hela kvällen. Givetvis inte helt aktivt, men ändå. Men jag blir inte nöjd. Det är en känsla som jag tycker speglar det år som gått. Jag har inte blivit helt nöjd med något. Det har varit vädligt mycket besvikelse, men också såklart en hel del höjdpunkter. Bitter och dyster som jag är innerst inne, är det som vanligt svårt att se genom allt grått och tråkigt. Inte heller har jag mycket över till ovanämnda kändisar. Precis som jag inte har så mycket över för många av de människor jag känner numera. Har inte lika mycket kärlek kvar att dela med mig av. För att inte tala om, så har mina öron har ramlat av mer än en gång tjugohundra nio då de fått hört saker som upprört samdtidigt som de kapitulerat över saker de inte trott på. Så har inte så mycket kvar av dem att dela med mig av heller. Sen har det hänt några gånger för många att hakan nästan fallit till marken. Som tur är så är jag alldeles för fåfäng för att synas utan haka, har varit noga med att tagit upp den varje gång då bra som dåliga ting har träffat mig rakt i ansiktet. Detta året har inte bara gjort mig dyster utan även snål... men till skillnad från ovanämnda kändisar så jag framför allt livet i behåll och även min manliga stjärthaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0