Puts väck!

 


Jag minns inte ens vad jag gjorde i helgen. Var jag nykter? Eller vad jag så packad att jag inte ens minns det? Båda har ju hänt förut, en av dem lite för ofta. Jag söker efter spår från en spårad helg. Studerar kontoutdrag efter summor som går hand i hand med priset för Rosa Pantrar och billig öl. Snokar igenom precis hela facebook efter någon status jag kommenterat eller gillat, något evenemang jag deltagit i. Luktar på skjortor och byxor efter rök och stök... resultatet förblir nada. Det finns pengar kvar, de mesta av mina kläder är rena och facebook var hemskt oskyldigt för en gångs skull. Ändå känner jag mig lite omtöcknad. Sådär tung i huvudet som om jag brukar må efter en hujävla rolig kväll i festens tecken. Det känns konstigt. Om det är för att jag har sovit hemskt bra i helgen och timmarna blivit, till skillnad mot det normala, många så dör jag. Upphör leva om det är såhär trött och sliten man ska känna sig efter en helg spenderad med en kudde under huvudet och två pulsar i en och samma säng.
Den här helgen är puts väck! Det skrämmer mig, samtidigt som det ger mig ett gott samvete - och ett leende på läpparna över att några av mina kuddar doftar väldigt gott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0