Bortskämd


Jag är så hemskt bortskämd när det gäller mat. Ända sen barnsben. För att få lite perspektiv så kan jag ju säga att det fanns inga dagar då det serverades falukorv, makaroner eller annat snabbt vid bordet hemma i yngre dagar. Det är samma sak de få gånger när jag tar mitt pick och pack och reser hem till mamma, det äts himla gott. När det gäller mig själv så är jag inte dålig i köket, men inte heller bra. Absolut inte bra på att laga stora volymer, främst inte bra på att laga billiga smarta matlådor till jobbet. Idag tog jag mig själv i kragen och lagade pasta med stekta kikärtor, paprica, tomater och linser! Över det hela ringlade jag tunna cirklar av sweet chili-sås. Det hela känns nyttigt och blir i alla fall godkänt med en bit bröd till. Räckte till tre lådor vilket jag spar in så hemskt mycket pengar på! Är enligt mig själv med än väl förtjänt av en klapp på huvudet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0