F-A-N-T-A-S-T-I-S-K-T

 

 


Det var en sann fröjd imorse när jag fick veta att de nya busslinjen till mitt jobb äntligen är klar! Hade jag haft körkort så hade det tagit mig ungefär 7 minuter (högst) från att jag vridit om nyckeln till att jag parkerat på parkeringen vid Valbo Köpcentrum. Istället skiter jag i att ta körkort och ser mig som en stolt kollektivtrafikant. Jag åker bussen med andra ord. Bussen som är dragen till min arbetsplats går så sällan som en gång i timmen och resan tar mellan 35-45 minuter beroende på väder och alkolister. Och förstås att bussen tar en hu-jävla omväg. Det finns en annan buss som går efter motorvägen, förbi Valbo, men som inte stannar där... TILLS IDAG!
Från och med idag så stannar den till vid Valbo Köpstad (granne till Valbo Köpcentrum). Den ljuvliga bussen stannar vid fantastiskt vacker busshållplats, därifrån det går att gå genom en fantastiskt cool tunnel och sedan är man nätt och jämt på jobbet. Det tog 8 minuter och 34 sekunder att ta sig till jobbet idag. FUCKING FANTASTISKT!
Helt sjukt att man kan glädjas åt så små saker i livet. Men varje liten sak behövs!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0