Fredag med klåda, din sköna böna


Krogen saknar mig som jag saknar den, alltså väldigt mycket. Det kliar i mig likt klåda efter att få röra på fötter, höfter och händer i form av fula danssteg. En eller två för många rosa pantrar hade inte heller varit fel, inte alls. Ikväll blir jag utan de rosas ljuva smak och musik som jag i nyktert tillstånd avskyr.
Istället förgyllde jag min kväll med att dra benen efter mig på jobbet lite för länge, lite extra dammande och en fin liten postit-lapp med en hälsning till mig själv; "God morgon din sköna böna, glöm inte att fylla på strumpor". Efter att ha hjälpt människor till ett bättre liv med att pryda deras fötter med formidabla skor så tog jag sällskap med Alex hem. Vi hyrde film nummer tre av de nya filmerna om Johan Falk, svensk action i sitt esse. Åt knäppkorv och tuggade billiga chips från Willy's. Alex pös iväg runt tolvslaget och mycket lägligt så får jag både samtal och sms fyllda av tjat att bege mig till Kharma... Men nej, inte inatt. Ikväll och inatt är jag en ansvarslös (pank) ung man i mina bästa år.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0