I-N-V-E-N-T-E-R-I-N-G

 

 

 

Idag har jag varit ledig, vilket jag även var igår. Nästan. Med det så menar jag att det uppkom lite arbete trots den toma rutan på schemat. Det arbete som uppkom stavas I-N-V-E-N-T-E-R-I-N-G. Tro mig, det var lika urbota trist som det låter. Visst, vi på Scorett har ju det ganska mycket lindrigare än exempel grannen COOP FORUM, lite skillnad på storlek av sortiment. Men å andra sidan så var vi endast två personer på 7400 skokartonger och under rejäl tidspress... Tänk er att lagret inte är större än ett hyffsat litet vardagsrum, det är så trångt och knivigt att se kartongernas streckkoder att jag som inte ens lider av klaustrofobi egentligen helt plötsligt gör det. Vi började vårt räknande kvällen mot tisdag, blev klara strax innan tolvslaget. Dagen efter så underbart tidigt som klockan sju var det dags att infinna sig i butiken återigen för att rätta till lite missar och annat sen gårdagen. Bittert! Riktigt bittert att inte ha körkort, på det sättet att jag inte var hemma från jobbet i måndags förens långt in på natten, fick sova runt fem timmar för att sedan åka in bara någon timme till vackra Valbo. Det är då jag önskar att jag hade körkort plus fordon och slapp kliva upp ett par timmar tidigare bara för bussens skull.
För övrigt så lät dosorna vi använde oss av hemskt illa. Ett riktigt högt "blipp" för varje läst kartong... Som nämnt ovan så var det en hel del kartonger. Hör fortfarande det hemska ljudet, trots att jag lyssnar på så jävla bra musik.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0