"Nyinflyttad"


Jag har bott här länge nu. Inte jättelänge, men ändå. Tillräckligt länge för att inte få kalla mig "nyinflyttad", vilket jag så ofta gör. Det känns tryggt, det går liksom att falla tillbaka på och använda som ursäkt när jag måste ge vägbeskrivningar eller något dylikt. Inne hos mig har jag inte fått ordning helt ännu, det finns en ofärdig vägg, lite kartonger och möbler i hallen som ska iväg. Kartonger finns det även i mitt sovrum, de tar till och med upp en hel vägg. De står där prydliga och fyllda med (troligen) saker och ting som jag inte akut är i behov av, dock är det saker som ska packas upp och stuvas undan någonstans. Jag nämnde här i veckan att min vän Niklas tjatade med mig på en springtur, kallt som det var ute så kändes underställ eller långkalsonger som ett måste. Båda plaggen ligger noga packade någonstans i lådorna i mitt sovrum... såhär såg det ut när jag, i stress av att Niklas stod med bilen utanför och tutade, letade efter något av dessa plagg.

Om det nu finns något roligt med det jag berättar och bilden jag visar så är det med all säkerhet att jag inte fann något av det jag letade efter.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0