Vått hår och monster


Mitt hår är alldeles för vått. Alldeles för vått för att kunna slitas sönder lite mer med platttång, som var dag. Blandat med min skräck för frisörer och min förkärlek för längre hår, så är min kalufs för oklippt - håret är för tjockt mest överallt och det tar evigheter att torka. Jag ser det som ett problem, speciellt en dag som denna, då jag klivit upp lite för sent, morgonkissat lite för länge och drömt mig bort i duschen de där tio minuterna extra. Duschens lugna strålar behövdes efter en natt bestående av oljud; mitt i natten bestämde sig min granne för att agera trubadur. Samtidigt som ett enormt monster strök fram och tillbaka på Sandvikens centrums gator. Ett sånt där stort monster som suger bort att grus och blinkar orange (?).
För att inte tala om hur trött jag är. Det är helt sjukt. Har inte gått upp såhär tidigt på väldigt länge. För länge. Varken jag eller min kropp känner igen sig, min spegelbild var likblek trots varm dusch och solarie-solbränd hy. Något som också skrämmer mig lite, är att jag alldeles nyss, innan jag satt mig ner och skrev detta, dansade och mimade på stående fot till Beyonés Halo alldeles för seriöst. Till mick hade jag en kulspetspenna som jag stulit från någon krog här i staden. Det är inte okej (varken dansadet eller stölden).

Anledningen till att jag är uppe så tidigt är att jag för en tid tillbaka ställt upp på någon form av photoshoot inne på IKEA. Temat är "efter fest", vilket i mina öron låter som att det är helt okej att vara mörk under ögonen ,trött och sliten i allmänhet. För det är precis vad jag är. Efter fest - eller som idag - som just nu.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0