Därför älskar vi Bokia i Sandviken


Idag hade jag besök av min käre far, som annars bor i Spanien. Jag visade honom min nya lägenhetoch vi lunchade på Napoleon. Under måltiden pratade vi om allt möjligt; hans resa till Japan bland annat. Mycket intressant och framför allt trevligt. Vi blev även mätta, vilket är ett litet plus sådär. Han berättade också en grymt rolig sak; innan vi träffades för mat så hade han varit på Bokia, den lokala bokhandeln här i Sandviken. Då han kommit in i butiken så hälsade expediten glatt och min far tillbaka. Han frågade vänligt om de hade bunkrat upp med böcker av författarinnan Herta Müller. Då tittade hon bara konstigt på honom och såg ut som ett frågetecken. Min far frågade en gång till men fick inte heller denna gång något svar. Expediten snäste och sa "sånt har inte vi tid med!", vände sig bort och låtsades göra annat. Min far vart väldigt förvånad och det blev även jag när han berättade detta för mig. För det är nämligen så att rumänskan Herta Müller vann nobelpriset i litteratur idag. Min far och jag tycker båda att det är något som en bokhandel, dessutom Sveriges största kedja, som Bokia borde ha koll på. Okunniga, otrevliga och inkompetenta. Skrattretande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0