Helgen


Helgen har på alla plan varit en enda stor blandad kompott. Saker och ting har inte gått som planerat, andra gick bättre än väntat. Saker och ting hände som inte borde ha hänt, som inte fick hända. Tårar, kramar och kyssar. Gnäll och skäll. Tjat och gnat. För lite mat. Alldeles för mycket alkohol. För mycket jobb och som vanligt för lite sömn. Pengar har brunnit, inte bokstavligen, men nästan. Mitt hår har slitits, mina ben har dansat. Inte bara mina ben, hela min kropp har rört sig i otakt och i de allra mest konstiga rörelser bland egentligen alldeles för många snett-tittande människor.


Dock spelar det ingen roll. Inget av det. Ibland gör det inte det. Det är roligt att dansa, även om det ser förjävligt ut - för stunden. Det är förbaskat roligt att bränna pengar, även det för stunden. Det är mindre roligt att se människor gråta. Det är mysigt och tryggt att kramas och inte heller något fel på kyssar. Mina ben må vara trötta, min själ dragen åt olika håll. Helgen har varit rolig, minus vissa snedsteg som tydligen bara inte kan låtas bli att göras.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0