Henke my man


Jag haft väldigt delade tankar om Henrik Larsson på senaste tiden. Det har varit allt från att jag skrikit på Lagerbäck att ha med honom i landslaget. Andra gånger då jag skrikit på Lagerbäck att inte ha med honom. Jag har sagt, tänkt och skrivit åtskilliga gånger att han är för gammal för landslaget. Näst intill för gammal för allsvenskan. Men när det ändå kommer till kritan, vid slutet av allt klagande, så är det nog absolut hyllandet jag står vid. Han är (nog) en fantastisk människa och framför allt en fantastisk fotbollspelare.
Idag när jag läser de dagliga nyheterna så ser jag på aftonbladet.se att det finns ett klipp på när Henke tackar och säger adjö till sin makalösa karriär. Detta gör han efter sin sista hemmamatch med Helsingborg. Det är grymt fint på något sätt, egentligen inte, det är inte direkt tårdrypande ord - men det är sorg i Henkes ögon och nu även i mina.



Kommentarer
Postat av: Olli

det bästa är att du kalla aftonbladet för nyheter;)

2009-10-30 @ 12:26:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0