Jag är mätt


Hur saker och ting än går så känns det alltid likadant dagen efter. Fingrar och hår stinker rök trots tvål i massor, dusch och skrubb. Jag har borstat tänder plus munskölj fyra gånger idag, hitills. Fortfarande luktar och smakar jag äckligt. Det går inte att komma undan. Trots att man känner sig som en trasig kondom såhär dagen efter så korkas det upp igen. Det gör det alltid, korkarna tar aldrig slut. Inte heller kapsylerna för den delen. - Allt detta hör till det vanliga numera. Vad vore helgerna annars till.
Ibland så mår man ännu värre. Det är när allt ovanstående blandas med alla bittra sanningar från gårdagen, kryper fram. Som om det inte räckte, kan man tycka. Kan jag tycka. Det tycker jag. Det räckte gott de hårda slag som utdelades igår kväll- och natt. Men icke. Det kryper fram ännu mera skit. Det värsta är att jag tar till mig och sväljer allt. Sväljer allt likt jag svalde alla dina lögner.

Jag är mätt. Vill inte höra mer, men något inom mig säger att det kommer krypa fram mer att svälja. Om det ändå gick att stoppa fingrarna i halsen och glömma. Fy fan. Fy fan säger jag bara.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0