Koll på så mycket, men ändå så lite


Egentligen så har jag koll på hemskt lite. Alldeles för lite för mitt eget bästa, oftast. Som i vilken jacka nyklarna till jobbet ligger. Det är inte jätteroligt att småspringa genom halva staden och sedan upptäcka att nycklarna, som är så hemskt viktiga, ligger i regnjackan och inte rocken jag valde just denna dag. Lika bra koll har jag på mina matlådor, som jag lagar hemskt sällan och när jag gör det så glömmer jag nästan alltid dem hemma i kylen. Ibland, som här om dagen uttalar jag mig om politik som jag egentligen inte har en aning om. Alldeles för ofta så har jag noll koll på jobbet vart jag ställt ifrån mig skokartonger, även detta är viktigt. Det är så onödigt, hela grejen med att ha koll på så lite.
Sedan har jag en rad höga tankar om mig själv inom annat, anser att jag har stenkoll på så mycket. Så mycket annat. Vad just detta "annat" är kan jag inte riktigt sätta fingret på, men det finns där - hoppas jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0