Sårad och smittad.


Sårad ända in på själen är jag. Över att med alldeles för lite pengar på fickan, tills löningen ramlar in, väljer att gå till mitt favoritmatställe i Valbo - Deli. Idag kände jag inte för att göra matlåda, det fanns inget gott i kylen. Slog sönder spargrisen och for iväg till jobbet med tanken på att köpa en, som alltid utsökt, sallad från köpcentruments starkast skinande pärla. Jag kommer dit, stressad som vanligt. Lite av charmen med stället är att dess miljö alltid får ner mig i varv, det är mer än behövligt. Till min stora besvikelse är inte ljuslyktorna på borden tända, det sitter alldeles för högljudda barnfamiljer mest överallt och kastar mat omkring sig.  Jag hukar mig fram till disken och möts av en expedit som garanterat, på riktigt, är smittad av svininfluensan. Svullnade ögon, snor i näsan och hostandes. Jag beställer en sallad med kyckling och fetaost. Expediten tar då en redan färdig grekisk sallad (denna som är fylld av endast fetaost + sallad), bokstavligen slänger i kyckling och häller över alldeles för mycket sweat chilisås. Vår korta konversation består endast från dennes sida av host och snörvel. Jag får betala för dryck som annars ingår (personalrabatt) och mitt bröd blir inte värmt i toasten. Jag går tillbaka till fikarummet och håller påsen innehållandes sallad, kallt bröd och läsk minst en meter framför mig som påsen innehöll något dött. När jag äntligen får sätta mig ner och ska äta salladen så visar det sig att kycklingen är allt annat än mör. Den gröna salladen är brun ute i kanterna av dess blad och brödet är, som sagt, kallt. Tvingar i mig en fjärdedel av den "döda" måltiden och kastar sedan allt i sopen.
Vad har hänt Deli? Vart är toppklassen? VART?? KOM TILLBAKA TILL MIG

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0