Vattnet rinner i köket


Vattnet rinner i köket. Ångar gör det också. Jag har nämligen världens varmaste vatten, hör och häpna. Det är så varmt att fyller man ett glas så går det inte att hålla i. Helt omöjligt, får ta det med grytlappar. Coolt värre. Vattnet rinner likt tiden rinner. Enda skillnaden är att vattnet försvinner ner i det äckliga avloppet och tiden försvinner i intet. Klockan går jävligt fort, det är fakta. För fort.
Anledningen till att vattnet står på och ångar är att jag fyller diskhon, här ska diskas. Har redan kalvat upp skjortärmarna. Jag är som sagt så många gånger förut, helt utan rutin numera, högar av disk och tvätt fyller min lägenhet så att den nästan är svårt att ta sig fram i. Slarvigt och ganska äckligt. Ändå sitter jag här och skriver blogg. Skriver av mig lite. Nästan så att dagens strapatser RINNER av mig. Det blir en pöl under mig. En pöl med diverse skor, ett par ciggaretter, en yllmössa från J.Lindeberg som var alldeles för dyr för mitt eget bästa. Allt rinner. Det rinner även ur min näsa. Jävla kyla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0