Det sover en militär på min soffa


Min käre vän Robin är på besök lite hastigt innan han far vidare till sina päron ute i skogen. Han kommer faktiskt flygandes från Linköping där den unge mannen i fråga gör sin värnplikt. Undrar om man säger så; gör sin värnplikt. Ni förstår. Det känns som det var evigheter jag såg honom sist fast det bara var en vecka sedan på ett cirkus. Men förut var han så nära, en gång i tiden var han bara en vägg ifrån mig. Nu är han genom halva landet. Hur som helst så ligger han och snarkar på min soffa och sover förhoppningsvis väldigt gott. För det önskar jag honom om något, för tydligen sover de hemskt lite i den där lumpen.

Det här är Robin, min vän, Andersson. På riktigt. Det är lite häftigt ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0