Mjukost




Vart har den varit hela mitt liv? Varför har jag inte upptäckt denna lilla skatt förut. Väcken i min panna blir djupa och ansiktet förvrids i vrede. Vill skylla detta illdåd på mina föräldrar, för de är faktiskt de som byggt upp mina matvanor från barnsben, men har inte hjärta till det.
I min mage jäser nu säkert en halv tub kyld smält ost. Med smak av kräfta, inte helt fel. Det är inte heller något fel på det stora utbudet tuber på favoritbutiken ICA MAXI, jag ska ha dem alla. Allt från mögel till curry-smaksat mjukost. Göra en mackor med varje sort av ost på, varje dag, morgon och kväll. Jag ska byta tandkräm och lotions mot mjukost. Jag ska smörja mid förvridna ansikte i krämig, underbar, vacker, flytande ost.



Kommentarer
Postat av: Micke Larsson

come on, John. Jag köpte räkost på tub under hela din uppväxt! Men det var bara jag som åt den!

2009-09-08 @ 11:04:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0