Syster på besök


Det är grymt trevligt bara. Precis vad jag behöver, lite glad gnistai hemmet, men framför allt ett break från den vanliga vardagen. För det är faktiskt så illa, näst intill sorgligt, att det inte hör till min vardag att umgås med min syster. Ord som detta skrämmer mig, att jag ens yttrar mig om att min familj inte kommer med på den dagliga menyn. Men så är det bara. Inte heller jättelätt när min käre far bor i Spanien, min mor vid gränsen till Dalarna, min bror jobbar borta mest hela tiden och jag, storstads-sonen, bor långt ifrån allihopa bara. Men nog om det. Nu är min syster här och tiden ska spenderas på bästa sätt.
Till att börja med så har vi precis gjort en grymt god sallad och stekt kyckling. Detta står på kylning tills vi kommer tillbaka från solariumet. Inte bara för att min syster är för blek så får jag även chansen att visa hur man solar i Sandviken. För det är ju sjukt coolt. Jävlar i mig!

En sak bara, det är ju även helt lysande med långvarigt besök. Då blir jag tvingad att städa, diska och tvätta ordentligt. Mest för att jag annars skäms, men även för att mami inte ska få reda på något.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0