Tragisk!


Jag har ingen jävla rutin i livet längre. Ingen alls, slarvar med disk, städ, bäddning och tvätt. Som igår, då jag smög ner mitt i natten för att "smyg-tvätta" en maskin kalsonger och strumpor fast jag inte ha de tvätttid. Synden straffar sig själv; genom att jag klumpigt låser in tvättstugenyckeln efter mig i själv tvättstugan. Gissa om jag svor. Jag svär än över det hela. Eftersom det finns ett respektabellt system över tvätttitderna så skulle näste granne komma dit klockan 07:00 så satt jag verkligen i skiten. Det är nog ingen höjdare alls att blockera två av två möjliga maskiner på någon annans tid. Så det fanns inget annat val än att knacka på första granne och fråga om nyckel, skamsen men med valpögon. Det hela löste sig såklart galant, men pinsamt så det stänker om det.
Inte heller har jag någon rutin på matlagandet, eller snarare sagt, jag lagar inte alls. Jag äter nästan aldrig frukost och lunch går jag ut och äter. Det är himla gott men dyrt. För dyrt för en fattig man som jag själv. Och då undrar ni kanske hur det blir med middagen. Se bilden nedan och klura ut svaret.

(#¤&%"#¤&%" för snabbmat.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0