Skumt som namnet


Har precis varit ner till rökrutan och tagit en nypa luft. Vilket jag ofta gör vid den här tiden på dygnet. Tiden enligt luren visade 00:31 och som vanligt backar det in en stor lastbil på torget, eller "krysset" som det så vackert heter här i Sandviken. Trots festlig onsdag så ekar varningsljudet när det stora fordonet backar, ekot sjuder ner till min port och vidare ner till stadsparken. Efter för många funderande drag i skägget har jag kommit underfund med att det är apoteket i stadens lilla galleria som fyller på sitt lager. Nästan varje dag vid samma tidpunkt. Det ser bara hemskt skumt ut. Varför så sent? Vad är anledningen, jag bara måste få veta. Detta är en enorm mystik som förgyller alla nyp-tillfällen. Detta är lika skumt som det nya namnet på apoteket (Kronans Droghandel). Påfyllnad vid midnatt skulle lika gärna kunna vara terrordåd. Kanske är det en nattlig stöld som ingen vet av som jag ständigt blir vittne till...
Nu går jag och låser dubbla lås på ytterdörren och släcker ner hela lägenheten.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0