Lite som på jobbet

För att hinna med och komma ihåg allt som ska göras under arbetstid är det viktigt att ha benhårda rutiner. Det ska sitta i fingerspetsarna, precis som att texta sms eller på tangentbord utan att se ner, eller som att simma. Sula ska i skorna, gå aldrig tomhänt och gör så mycket du kan på en och samma plats. Det finns så många att jag inte orkar tråka ut mig själv eller er för den delen med att skriva ned dem alla. Vissa vet jag inte ens, för de bara finns där - i huvudet och beniga fingrar.
Det är nästan hemskt så mycket arbete som för mig följer med hem, då menar jag inte hur jag kan ligga uppe på nätterna och tänka över hur jag skulle kunna skylta om, sälja bättre osv. Pratar om effektivitet, något som är ett måste under arbetstid. Använder mig av likvärdiga rutiner hemma, så som att; aldrig gå för många gånger, gör så mycket jag hinner på en och samma plats för att spara jobb i framtiden... och många fler. Som när jag äter middag i vardagsrummet, påväg dit på effektivaste sätt;  tallrik i höger hand, smörgås ovanpå maten, mjölkpaket och underlägg under armarna, glas i vänster hand. Ser antingen ut som ett mongo, men vad gör det. Jag sparade tid och på mina redan trötta fötter. Det är lite som på jobbet hemma, rutinernas mästare det är jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0