Mat, mat och åter mat


Mina matvanor har aldrig riktigt varit nåt material för ICA-Kuriren, inte heller har de varit nyttiga för varken mig eller mina nära. Pizzor (alltid med bea), McDonalds, Findus frysmat, färdiga sallader med för mycket dressing och kebab med strips... listan är lång. Nästan helt utan ände. Framför allt är den flottig och onyttig. Fast egentligen bryr jag mig inte så mycket som jag borde om vad som är nyttigt och inte. Det som smärtar mest är förstås att allt detta alldeles för goda kostar. Jag är ju inte direkt gjord av pengar, även om jag så hemskt skulle vilja ha Selma Lagerlöf i min handflata.
Men nya tider ligger för mina fötter. Eller rättare sagt för min mun och mage. Numera (läs i helgen) så har det lagats en hel del mat hemma här i köket. Inte för att det har lagats något extremt hälsosamt sådär, men ändå. Bara grejen att jag faktiskt tagit mig till ICA Maxi är ju ett stort steg mot ett bättre, billigare och nyttigare liv. Nu behöver jag bara se till att fortsätta stega i rätt riktning. F-a-n-t-a-s-t-i-s-k-t.


(här ska egentligen en rad bilder på helgens härliga rätter visas, men hittar ingen sladd till mobilen så jag lägger upp dessa istället för att visa på ett ungefär vad jag och Angelica har ätit för smaskigt)














Kommentarer
Postat av: Alex

Inifinity.... Du du du du du du du... Inifinity..



Relax.. Take your time...



Take your time...



Ininity, Ininity Ininity Ininity Ininity Ininity Ininity.



DU DU UDU DU UD UDU DU UDU DUU DU DUU DU UDUD .



Bam bam.

2010-02-09 @ 13:25:12
Postat av: Alex

Inifinity.... Du du du du du du du... Inifinity..



Relax.. Take your time...



Take your time...



Ininity, Ininity Ininity Ininity Ininity Ininity Ininity.



DU DU UDU DU UD UDU DU UDU DUU DU DUU DU UDUD .



Bam bam.

2010-02-13 @ 12:14:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0