Röd-fnasiga fingrar


SMHI hänvisar oss dödliga att stanna inomhus, så pass mycket snöar det. Jag är fullt medveten om att jag bor i Norrland, men det här är lite väl drygt. Det drygaste av allt är att jag har glömt mina handskar på jobbet... vilket resulterar i att mina händer kommer vara utom räddning idag. De kommer att skrämma bort kunder,  kalla röd-fnasiga fingrar som de kommer att bli efter många steg i snöstorm.
Nu vill jag inget annat än att ha vår. Inte sommar. Än är jag inte redo för sommar tjugohundratio, det finns så mycket som måste göras innan dess. Ting som ska inhandlas, betalas och förverkligas. Just nu så vill jag mest av allt slippa behöva klä mig för Sibirisk vinter, lämna stickad mössa, halsduk och grova skor hemma. Undanstoppade för minst ett halvår fram över. På tal om handskar och vår så passar just våren mig som den bäst skräddarsydda handske. Torra grusiga gator och en sol som är tillräckligt varm för att, bara ibland, ha jackan uppknäppt. Tygskor som inte blir genomblöta, såvida mina fötter inte snavar i någon smutsig vattenpöl. Så pass ljusa dagar att solglasögon i roliga färger kan användas. Vår vore något, det vore något igår, idag och i helgen. Som jag längtar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0