Äntligen tisdag


En kanna kaffe och en tallrik kakor fick bli dagens kost. Det känns sådär, magen kurrar konstigt. Mitt samvete samt mage kommer dock att tillfredställas inom en snar framtid, om jag fortfarande kan lita på min snuviga snok. Från köket sprider sig doften av mat. Någon gryta med ett par skopor creme fraiche för många. Mamma slänger i kött, korv och grönsaker. Jag slevar ur grönsaker i smyg och nallar då och då en bit korv eller två. 
Idag har jag verkligen inte gjort någonting. När jag vanligtvis kastar bort en dag på det här viset tappar jag livslusten eller klättrar på väggarna av rastlöshet. Inte idag. Idag känner jag mig nöjd med min insats, har ju trots allt spenderat värdefulla timmar med familjen vilket inte blir så ofta längre. Nej, nu har jag inte tid med det här mer, måste fortsätta göra ingenting. God kväll.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0