Big time miss

Damn! Här om veckan kom jag till Valbo tidigt för att öppna butiken. Möter förutom alldeles för mycket snö och för låg temperatur en massa bilar på parkeringen. Förvirrad och nojjig som jag är så tror jag ju att min klocka går fel så jag missat att öppna butiken i tid... har hänt en gång och det kommer aldrig att hända igen. Dock möter jag som vanligt vid den tiden på morgonen ett tomt köpis. Nästan. Mitt i tystheten och mörkret så hörs kaos. Kaos i form av alldeles för mycket folk på en för liten yta och kläder som slängs åt alla håll. Det är ett underligt ljud och ett sådant som river i kroppen likt krita mot svart tavla. Jag hade precis lagt det ljudet bakom mig då de värsta dagarna av mellan-dags-rean var över. Men icke. Jävla MQ slog igång sin riktiga rea, för alla medlemmar, just den dagen. Det hade kunnat varahelt fantastiskt, minus de små bagatellerna att jag var bakis, pank och på tok för trött för att ens blicka in i butiken. Missade en av årets bästa mellan-dags-reor big time. Det känns skit! Speciellt då jag redan köpt lite för mycket påfyllnad av garderob och annat krafs för riktiga pengar. Hemma i små fina kuvert hittar jag inte bara fina julkort utan även "fejk-pengar" i form av presentkort på butiken i fråga. Skjut mig. Eller nej, men ni förstår.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0