Det senaste!


Jag är en sån där människa som tar till mig saker. Goda som onda. Bra som dåliga. Nödvändiga som... Ja, ni är med. Tar till mig --> bär med mig --> nyttjar.
Efter att ha sett för mycket på Simon and Thomas, amerikansk tv samt filmer så bryter jag in med engelska ord när jag talar. Det kan vara med såväl släkt, vänner, ovänner som med mina kunder på Scorett eller Sandegårds. Det låter illa. Riktigt illa. Det är bara Simon som får använda sig av uttryck som "det är en otroligt fin green färg på den där wallen". Samtidigt som det bara är wannabe gangsters som får slänga in "fucking, snap och slut" i sitt vardagliga språk (jag använder ingen av de sistnämnda inför mina kunder... hoppas jag)
Det senaste jag tagit till mig är "tjockt". Det är ett riktigt onödigt och fult ord att använda sig av. Det har petat ur och ersatt ordet "fett". Detta är inget jag är stolt över, men vad gör man. "Tjockt bra väder" låter i alla fall lite roligt. Bara lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0