Varken pengar, tid eller hjärnceller


Huvudet är idag/kväll/natt tyngre än vanligt, det märks att gårdagen (lördag) bestod av ett par glas vin för många. Dock klagar jag inte, det vore hemskt onödigt med tanke på att kvällen i sig var mycket lyckad. God mat, lagom mängd alkohol, grym musik och framför allt gott sällskap. Fler sådana kvällar till folket. Det var alltså lördagen.
Vad gäller fredagen så vart det att slå klackarna i taket då med. Skjorta och roliga chinos fick nyttjas på okänd mark, nämligen i ofagra Årsunda. Käre David och Olle bjöd på 40 års-fest (tjugo + tjugo bast), vilket för min del resulterade i en rad kära återseenden med gamla vänner samt ett par liter öl i såväl mage som i pissoaren. Den här helgen har varit omtalad som "den vita helgen" då det inte finns någon vettig mening med att slösa varken pengar, tid eller hjärnceller på utgång eller krök överhuvudtaget. Sen om det nu fanns så mycket pengar att slösa såhär helgen innan löning är en anna sak. Jag hade det väldigt trevligt båda kvällar, ångrar inte en sekund att jag kastade pengar på drinkar blandade med mjölk och annat sött. Fast trevligast hade jag med Angelica!

 

 

 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0