Chefen

Det är coolt att vara chef, går inte att krypa under stolen med. Glider runt i dyra skjortor och välputsade finskor. Mina kollegor kallar på mig vid såväl problem som vid frågan om hjälp. Jag har förstås inte alla svaren, kan inte heller lösa alla problematiska kvitton eller kundfrågor... med ansvaret vilande på mina axlar tar jag steget längre än att bara göra mitt bästa. Att vara chef ger mig en pytteliten skopa respekt, i alla fall vill jag tro det, samtidigt som det ger mig en hel skottkära förpliktelser, som att att butiken ska gå utan käppar i hjulen framåt. Se bara denna vecka, då jag jobbat över nästan tolv timmar (i räkningen en struken ledig dag). Så mycket att göra. Så mycket kunder. Så lite tid... och det är inte ens lön än!

Egentligen är jag inte chef. Utan bara ansvarig medans chefen är på semester. Men hur kul är det att ragga på krogen med "jag är ansvarig när chefen är på semester", fungerar ju inte alls! Hörs eller syns vi så kommer jag säga att jag är chef under sommaren, säg inte emot för då ringer jag på vakten!


Kommentarer
Postat av: Ammi

Du är grym John! Köpte ett par fina klackisar på scorett väla här igår =)

2010-07-22 @ 22:07:00
URL: http://amelies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0