Lite grann åt helvete

Ibland går saker och ting lite grann åt helvete. Inte som jag tänkt mig. Inte som jag planerat. Eller för den delen likt min vilja. Det är mycket i mitt än så längre korta liv som har, likt att skära sig på papper, gått lite grann åt helvete. Allt från obetydliga småbagateller till större livsavgörande val som lett till vändningar, stopp och nya starter. Oftast är de misstag som jag själv står till svars för, ibland inte. Saker jag inte borde sagt. Tankar jag inte borde tänkt. Strunt jag inte borde gjort, eller som jag verkligen borde gjort... listan är lång. Hundra tusen sidor, men ändå inte tillräckligt dramatisk för att vara värd att skriva tunga noveller om. Röka, dricka och spåra över. Fast ändå nog jobbig för att ibland känna att hela min tillvaro känns jobbig.
Så känner jag inte just nu. Ikväll mår jag bra. Vilket jag gjorde igår och i helgen med! Troligtvis även imorgon bär mitt ansikte ett äkta leende. Men en dag kommer agen då jag är arg på allt och alla. Vartenda försiktigt andetag du, du och du tagit som gjort mig till den jag är idag. Kanske kväver jag er, kanske kväver jag mig själv. Den som lever får se, eller vad man säger...
Djupt som Hedåsbadet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0