Hjärnkontoret

Jag lugnar mig själv med att intala mig att vi alla är lika. På de flesta plan. Framför allt på översta våningen, sista stoppet med hissen. På den spegelblanka panel-tavlan av mässing i skrivstil står: Plan 47 - Hjärnkontoret. Här har vi alla nästan samma förutsättningar, i alla fall från start.
Det rör sig alla gånger lika många tankar i era huvuden som i mitt. Möjligt inte på samma spår, samtidigt eller alls samma. De finns där, precis som alla dessa finns i mig dagligen. 

Är du lika nyfiken på mig som jag på dig?
Är du lika vacker utan kläder?
Varför sa jag det där?
Andas jag för högt, för lågt,eller överhuvudtaget?
Vart är nycklarna?
Glömde jag vrida av plattan hemma?
Allt jag har på mig just nu är obekvämt.
Mitt hår ser ut som skit.
Varför är jag inte lika välbyggd som han?
Skönt att vara smal.
Borde jag raka mig oftare?
Jag saknar min hund.
När pratade jag med min syster senast?
Visst är koden till larmet ******... eller var det ******?
Det suger att vara smal.
Har folk ingen stil?
Jag har ingen stil.
Allt jag vill är att sätta mig ner, och aldrig resa mig upp.
Är jag på rätt arbetsplats?
Måste lära mig knyta fluga.
Grymt nöjd med hur jag bor!
Vill springa tills tills mina fötter blöder.
Håkan Hellström är det bästa jag hört.
Älskar söta drinkar!
Varför spelar jag inte fotboll som jag tycker så mycket om?
Har aldrig varit så snygg i håret som nu.
Jag vill hitta mitt livs kärlek och gifta mig nu på en gång.
Kan mörda för en cigg.
Bättre att lägga i en sula utan att fråga eller visa och sen fråga?
Vill flytta långt, långt bort!
Borde umgås mer med min familj.
När vattnade jag blommorna sist?
Skägg eller inte skägg?
Jag är dålig på att hålla i pengar.
En pizza ikväll?
Jag vill ha en balkong.
Varför släppte jag henne?
Att vara singel äger!
Jag saknar min pappa.
Borde dra ner på utematen.
Plugga eller jobba?
Jag hade kunnat pluggat i USA just nu.
Tapetsera om sovrummet?
Du förstörde allt.
Jag förstörde allt.
Är lycklig.
Och så många fler. Det finns ingen hejd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0