Avslutningsvecka och gnäll

Känner mig som en riktig "grin-olle" över hela mitt inlägg över hur X-trafik sköter sina bussturer. Det är mycket som gnager mig, retar mig och beter sig som skräp i ögonen. Det är inte ett dugg lönt att gnälla över allt. Det är lätt hänt, och för stunden känns det bra att skriva av sig, eller till och med ringa och klaga lite. Snabbt går det att sprida dåliga nyheter. Jag antar att det är som man säger; en god nyhet berättar jag för två vänner, en dålig för tio. Men nog om det. Nog om frustration. 
Denna vecka är en  vecka fylld av stora kliv. Imorgon slutar min syster årskurs nio, dvs det jättelika hoppet innan gymnasiet. På fredag tar mina kusiner studenten. Hemskt tråkigt att inte kunna med att medverka på någon av examensdagarna på grund av arbete. Får se de får en bukett blommor mindre att bära på, kanske får de då någon hand fri att slänga med mössorna.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0