Lobby Nightclub

Har upptäckt att Lobby Nightclub inte längre är min kopp té . För hög musik, för mycket folk, för rörigt helt enkelt. Noll struktur. Inte ens söta drinkar och kall öl får mig på humör. Det är just det som är så viktigt, humöret. Vandrar runt med osäkra steg. Kan inte längre hålla masken, ler konstigt och råkar vinka åt någon som jag inte ens känner. Skäms och går på toaletten för femtioelfte gången på knappt en timme, kissar på låtsas och plötsligt är alla penisar runt brevid mig stora som skolbussar. Tvättar händerna i alldeles för hett vatten, bränner mig och lyckas alltid välja det handfat som saknar pappershandukar. Med blöta byxor vimlar jag i röran igen, vet inte åt vilken väg jag ska gå. Förlorat rygg på nära och kära, känns som om kvällens visit var den första. Intalar mig att baren ger mig det  rätta humöret, försöker beställa någon av alla de goda drinkar som rör sig i mitt huvud, kommer därifrån med en JINX. En konstig blandning mellan öl och cider som egentligen inte alls smakar gott. Drar iväg ett sms till någon i sällskapet som gått förlorat, trots vetskapen att ingen i lokalen har tid eller för den delen märker att deras telefoner söker deras uppmärksamhet. Får inget svar, hämtar ut min jacka, som plötsligt känns för rymlig, fumlar ut i natten och känner mig så missnöjd med kvällen att jag svär på att aldrig där sätta min fot mer... ändå vet jag att detta té kommer smakas snart igen. Väldigt snart.

Tacka vet jag Kharma, Soya eller Heartan. Där är jag minsann utrustad med skolbuss och vem jag än vinkar till så sänker jag handen med ett leende.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0