Onödigt pladder

 



Jag såg ikväll filmen Daybreakers. En sån där "fashion-film", handlade förstås om vampyrer. Det är ju liksom det senaste!
Handling: hela världens befolkning har blivit till vampyrer (år 2019) och "den mänskliga arten" är näst intill utrotad. Det hela har kommit så långt att det råder blodbrist, vilket resulterar att vampyrerna svälter och tvingas äta varandra i brist på människor. (BANG! där säger spoiler-polisen ifrån).
Detta är ytterst tänkvärt, om man som mig inte har bättre saker att fundera över. Eftersom vi varken värnar om natur eller djurriket så är vi säkert snart där - slut på föda. Vi svälter. Etc. etc... då måste vi ju antagligen äta varandra? Jävligt äckligt förstås, men "äta bör man, annars dör man". Hur kommer det att fungera, kommer vi leva i skräck och alla äter alla. Eller kommer det att bildas någon form av system, de rika äter de fattiga?
Vilket pladder, vilket onödigt pladder! Hur som helst så vill jag bara få fram att filmer får oss att fundera lite granna... och kanske att jag vill bli uppäten av en cool kändis, alltså om jag måste bli till lunch redan tjugohundranitton.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0