Rethosta och vin

Det har blivit mycket vin i helgen. Det är inget som kan pratas bort, gömmas bakom påhitt eller osanningar. Men mycket vin behöver inte nödvändigtvis förknippas med bakfylla eller för trötta ögon under arbetstid. Det gäller att ha lite koppel på såväl dansmoves som besök i baren. Det enda som grämer mig är bristen på sömn, vilket inte heller har med vin att göra. Städad och trött har jag kommit hem i absolut acceptabel tid, ändå har timmarna av drömmar och välbehövliga snarkningar uteblivit - detta på grund av en rethosta som aldrig ger sig. Den retar mig till vansinne. Förstör viktiga nätter, viktiga timmar av skoförsäljning och även helt vanliga timmar till vardags. Känner mig som en smittobärande parasit som får folk att rygga tillbaka vid möte av mig och mina hostattacker. Jag som bara vill le, hälsa och prata med er.

Imorgon börjar en ny epok i mitt liv. En epok av fler timmar sömn och stadigare måltider - det kommer behövas om jag ska ro detta i land. Mer än så säger jag inte, for now.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0