Så lite tid

Hinner inte med något numera. Lägenheten rasar snart ihop i brist på underhåll i form av städning och annat fix. Butiken blir aldrig färdig, REA hit och kampanjer dit. Två viktiga platser som för mig som måste vara tip top. Arbetskär som jag är så prioriteras den sistnämnda - om det är rätt eller fel tåls att fundera på. Så mycket att göra överallt och hela tiden, så lite tid... antar att det är livet numera! Här om dagen stannade jag kvar så länge i butiken och donade efter stängning att jag knappt hann med att smita ut från köpcentrumet innan vakten låste portarna. Ändå var det ingen vidare hit att möta den dagen efter. När jag väl kommer hem är kropp och huvud så trött att blotta tanken på att laga mat, skrubba duschen eller rätta till kuddarna i soffan känns helt bortom genomförbart. Önskar att mitt liv bestod mera av bestämd planering, respekt för sömn- och matvanor och ett huvud lite tommare på stormiga idéer som sällan ens blir påbörjade! Får sova på saken, kanske vaknar jag med en kalender i famnen och frukost i kylen... håller tummarna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0