Långt möte

Imorse så tidigt som klockan åtta samlades vi hela styrkan på Scorett för att prata allvar. En fullsatt butik av proffsiga säljare pratade ivrigt över en kopp kaffe, godis från COOP och nedklottrade kalendrar. Som det såg ut ikväll så spikade vi semestern för sommar tjugohundratio. Till skillnad mot föregående sommar, som inte ens bestod av en veckas (utspridda) dagars ledighet, så kommer denna att prydas med tre sköna veckor semester. Om, och bara om vi håller oss till vad vi sagt och cheferna på huvudkontoret godkänner sommarschemat så ser det ut som att jag kommer att kunna göra allt jag tänkt hinna med. Det vill säga roliga Peace & Love, tripp till Gotland och en vecka ledighet i ett förhoppningsvis soligt Sandviken. Just nu känns det hela grymt ljust. Håller tummarna så att knogarna vitnar för att schemat går igenom. Mötet avslutads klockan vid öppning klockan tio. Jag kom inte därifrån förens halv ett. Hann lagomt hem för att dricka kaffe med födelsedagsbarnet Sammalisto för att sedan ge mig av igen tillbaka till butiken. Slog följe med en kollega och vips var vi påväg till chefen för god mat och härligt prat. Långt men bra möte! Lång men bra dag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0