Neråt, uppåt och i sidled


Varenda kotte jag pratar med säger att de hjälpt till hemma och skottat av taket. Det är något jag aldrig har hört talas om att man gör. Är det något som alltid måste göras vid vintertid eller bara just nu eftersom snön faller i extra stora mängder? Med risken att låta lite sliskig så måste sägas att detta aldrig var något som behövde göras i Stockholm, så vitt jag vet. Hade då i för sig lika dålig koll på läget som jag har nu. Hur som helst, vad gäller snö så får det vara nog. Jag ger vädret ett par veckor till, sen vill jag ha barmark och sol. Isande flingor faller inte ens längre, de blåser i sidled, underifrån och uppifrån med en kraft som får både cigg och livslust att slockna.

Imorse var det personalmöte del ett. Nu om en timme är det del två - middag hemma hos chefen! Ett gäng öl får hänga med som sällskap.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0