Viktiga riktiga pengar

Startade denna morgon friskt med följande aktiviteter: satt och stirrade i väggen i säkert tjugo minuter innan jag riktigt förstod att jag var vaken. Efter det betalade jag räkningar. Idag borde vara en fröjdens dag, det är denna dag de stora kulorna ramlar in, med andra ord så föll lönen in. Som vanligt är den välkommen men det bittra i det fantastiska är att det går alldeles för snabbt att göra av med den... som att sitta och betala räkningar via min banks hemsida. Det är farligt det här med internetbank, allt är bara siffror för mig där. Djupt inom mig vet jag att dessa siffror är viktiga pengar, som ska läggas på viktiga saker. Men de försvinner så snabbt framför mig, ocr-nummer dit och plusgiro dit, allt är bara siffror. Siffror som hokus pokus är halverade på bara ett par minuters knappande.
Usch vilken dålig start på dagen.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0