Jacka - hejja hejja!

Det finns många problem i världen. Skotten i Malmö, Barack Obama tappar mer och mer stöd och Alice hoppar av Idol... men det största av dem alla är just: vad ska jag ha för vinterjacka? Känner redan nu att förra vinterns jacka, vilken det nu var, är alldeles för tunn. Om det inte innan oktober når sitt slut hänger en ny jacka i hallen så kommer jag att dö. Inte bara av bitande kyla  utan även av beslutångest. En ångest som förstorats så pass att allt annat anses oviktigt här i världen.
Har en klar bild hur jag vill att jackan ska se ut, något i den här stilen; den ska vara lite längre, fast inte för lång, inte för kort, gärna röd, helst marinblå, mycket detaljer, huva, neutralt brun, i ull, inte röd, clean, billig, inte fjortis, stor, liten, prisvärd, snygg, ovanlig, klassisk, cool, dyr, modern, fashion, svart som natten, praktisk, vanlig... är ni med?
Jag är inte med. Vill inte vara med längre. Kör utan. Lager på lager och dubbla halsdukar - hejja hejja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0