Beslutsångestonani

Ett nytt ord kanske? Hur som helst så är jag helt insnöad på inredning nu igen. Är en sån där periodare och just nu är det inte cigaretter jag suktar efter. Dör lite grann mellan varje nytt nummer av Sköna Hem som kommer med posten. Lever med tidningen i famnen. Drömmer nattetid som dagtid om hur jag skulle vilja ha det här hemma. Stora frågor som cirkulerar runt mig när jag naken sitter och hetsläser inredning på den mest centrala platsen i mitt hem (tur har jag som har placerat dator på just denna plats). Besöker bloggar proppade med inspiration och hänger på www.livethemma.ikea.se istället för facebook. Pratar med alla jag möter om hur coolt det vore att bo i Gävle, kanske till och med köpa en lägenhet så att vägen för att bygga och dona är helt fri. Då och då kommer vi fram till att det kanske duger alldeles utmärkt att bo kvar i Sandviken ett tag till. Kanske är det just det, litet och tryggt. Nästa gång slår vi fast att Sandviken är för litet för mitt ego och att Gävle kanske är staden att bosätta sig och dö lycklig i. Runt mig flyger frågan; borde jag måla om i sovrummet och slänga upp vägghyllor, nya gardiner och annat smått och gott? En annan; måla om alla skåpluckor i köket fräscht vita samt byta handtag? Eller; nytt golv i hallen? Eller är alla planer vad gäller min nuvarande bostad bortkastade om en möjlig flytt till Gävle sker till våren tjugohundraelva. Ovannämnda städer är kanske båda helt fel - vem vet. Jag i vet i alla fall inte.
(stryk naken...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0