Utan handskar

Är hemskt frusen av mig. Avskyr hösten och vintern på så sätt. Det är det värsta som finns att vara riktigt frysen, blir spyfärdig så fort jag tänker tanken att krama en snöboll utan handskar... och nu är den här! Kylan infinner sig främst morgon och kväll men även på dagtid, lite sådär i smyg.
Idag sken solen, såg folk i bara skjorta på stan, människor är bra våghalsiga.  Själv bar jag både kofta, jacka och en sotarmössa för att hålla värmen. Tänker inte frysa, hellre blir jag svettig och äcklig. Tänker satsa på en varm garderob i vinter. Stickat i alla former, grova boots och en riktigt ordentlig vinterjacka. Ordentlig är ett ord jag, likt att växa i ett par för stora skor, äntligen kan använda och mena det. Har blivit så pass gammal och vis att jag denna säsong kommer välja en en varm framför en snygg jacka. Inte heller behöver den bära något skrytsamt märke, den tiden är över. Just nu är jag både utan handskar, skor och jacka. Låt jakten börja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0